Kiropraktor behandling

Finn din kiropraktor i Bærum: Få eksperthjelp for rygg -og ledd-smerter.

Hva er en kiropraktor?

En kiropraktor er et offentlig godkjent helsepersonell med en spesialisering innen muskler, skjelett og nervesystemet. Disse helseprofesjonelle behandler vanlige plager som rygg- og nakkesmerter gjennom manuell behandling. For å ta steget inn i denne karrieren, kreves det en grundig 5-årig masterutdannelse ved et universitet. Etter fullført utdannelse, følger et år i turnus, som gir verdifull praktisk erfaring. Dette akademiske og praktiske løpet utstyrer kiropraktorer med den nødvendige kunnskapen og ferdighetene for å tilby effektiv behandling og omsorg for sine pasienter.

fysioterapeuter og kiropraktorer på Høvikklinikken i Bærum
person med vond nakke som blir behandlet av kiropraktor på Høvikklinikken i Bærum.
person med vond rygg som blir behandlet av kiropraktor på Høvikklinikken i Bærum.

Behandling hos kiropraktor

Effektiv behandling mot akutte smerter

På Høvikklinikken bruker våre kiropraktorer en kombinasjon av teknikker for å gi best mulig behandling. En sentral metode er kiropraktisk leddkorreksjon. Dette innebærer hurtige impulser med hendene inn i ledd som ikke fungerer optimalt. Denne impulsen kan føre til en liten strekk i muskulaturen rundt leddet, og ofte kan man høre et ”klikk” eller ”popp”. Denne lyden er helt ufarlig og kommer av strekk i leddkapselen og gassdannelse.

I tillegg bruker kiropraktorene på Høvikklinikken bløtvevsteknikker. Disse teknikkene fokuserer på å roe ned og tøye muskulaturen. Pasienter vil også få øvelser og råd om ergonomi. Dette bidrar til å bygge styrke og forhindre fremtidige problemer.

Kan henvise og sykemelde

På samme måte som andre autoriserte helsepersonell har kiropraktoren selvstendig behandling -og diagnoseansvar. Ved siden av dette har en kiropraktor mulighet til å henvise til spesialist og bildeundersøkelse, og sykemelde.

• Vond nakke
  • Vond rygg
  • Hodepine og migrene
  • Svimmelhet/krystallsyke
  • Muskulær tinnitus
  • Akutte skader og smerter
  • Bekkensmerter
  • Graviditetsplager
  • Midtryggplager/brystsmerter
  • Skulder, albue, underarm og hånd
  • Hofte, kne og ankel
  • Behandling hos fysioterapeut eller kiropraktor kan dekkes av din helseforsikring.
  • Betalingsgaranti fra din forsikring må foreligge før behandling. Hvis ikke må du betale for timen selv.

Forsikringsavtaler

Høvikklinikkens avtaler med forsikringselskaper som dekker behandling hos fysioterapeut og kiropraktor.

Helseforsikring?

Vi har avtale med følgende forsikringselskaper. Kontakt ditt forsikringsselskap før timebestilling.

Dette sier kundene