Fysioterapi

Fysioterapi hos Høvikklinikken i Bærum – Få behandling av en fysioterapeut i et topp moderne treningsstudio. Gratis parkering

Fysioterapi hos Høvikklinikken

Våre autoriserte fysioterapeuter tilbyr skreddersydde behandlingsprogrammer designet for å fremme helbredelse, forbedre bevegelse og redusere smerte. Med et team dedikert til din helse, bruker vi evidensbaserte teknikker for å adressere et bredt spekter av muskuloskeletale tilstander og bidra til å gjenopprette funksjon og livskvalitet. Enten du er i rehabilitering etter en skade, sliter med kroniske smerter eller søker forebyggende omsorg, er Høvikklinikken din partner på veien mot velvære gjennom fysioterapi.

fysioterapeuter og kiropraktorer på Høvikklinikken i Bærum
person som trener på Høvik på Høvikklinikken sitt treningssenter i regi av fysioterapeut og kiropraktor.
person som blir behandlet med fysioterapi av fysioterapeut på Høvikklinikken.

Hvordan jobber en fysioterapeut

På Høvikklinikken fokuserer fysioterapeutene på å forstå hvordan psykiske, fysiske og sosiale faktorer kan påvirke smerte og sykdom. Behandlingen er sentrert rundt å optimalisere pasientens livskvalitet og fysiske funksjon. Dette oppnås gjennom forebyggende tiltak, direkte behandling, og rehabilitering.

Hver pasient får en grundig evaluering, inkludert en vurdering av sykehistorie og diverse kliniske tester. Basert på denne informasjonen skaper fysioterapeuten et individuelt behandlingsopplegg, tilpasset pasientens unike mål, behov, og forventninger.

Behandlingen kan inneholde en rekke metoder: individuelt tilpasset styrketrening, øvelsesbehandling, manuelle teknikker, manipulasjon, trykkbølgebehandling, bløtvevsbehandling, og leddmobilisering. Noen fysioterapeuter på Høvikklinikken er også kvalifisert til å utføre ultralyddiagnostikk og injeksjonsbehandling med sin videreutdanning.

person som blir behandlet med fysioterapi av fysioterapeut på Høvikklinikken.

Fysioterapi behandling hos Høvikklinikken

På Høvikklinikken har alle behandlere tilgang til topp moderne treningsstudio som aktivt brukes til behandling av pasienter for best mulig utbytte. Henvisning fra fastlege er ikke nødvendig før du bestiller time til fysioterapeut.

• Behandling hos fysioterapeut eller kiropraktor kan dekkes av din helseforsikring.
  • Betalingsgaranti fra din forsikring må foreligge før behandling. Hvis ikke må du betale for timen selv.

Forsikringsavtaler

Høvikklinikkens avtaler med forsikringselskaper som dekker behandling hos fysioterapeut og kiropraktor.

Hva er egentlig en fysioterapeut?

Fysioterapeut er en beskyttet tittel i Norge, og de som bærer denne tittelen har fått autorisasjon fra helsedirektoratet etter å ha fullført en fireårig bachelorgrad i fysioterapi. Etter utdanningen må alle gjennomføre en godkjent turnustjeneste før de får sin autorisasjon. På Høvikklinikken har våre fysioterapeuter spesialisert seg på å behandle og forebygge skader eller sykdommer som kan forårsake smerte eller nedsatt funksjon i muskel- og skjelettsystemet.

fysioterapeuter og kiropraktorer på Høvikklinikken i Bærum

Fysioterapi med helseforsikring?

Vi har avtale med følgende forsikringselskaper. Kontakt ditt forsikringsselskap før timebestilling.

Dette sier kundene