Fysioterapi

Fysioterapeut er en beskyttet tittel som krever autorisasjon fra helsedirektoratet. Fysioterapeutene på Høvik gir behandling og forebygger skader eller sykdommer som gir smerte eller nedsatt funksjon i muskel- og skjelettsystemet. Fysioterapiutdanningen i Norge er en fireåring utdannelse som gir en bachelorgrad, autorisasjonen blir utdelt etter gjennomført og godkjent turnustjeneste.

En fysioterapeut ser på hvordan psykiske, fysiske sosiale faktorer påvirker smerte og sykdom står sentralt i behandlingen. Fysioterapeuter jobber for og optimalisere livskvalitet og fysisk funksjon. Dette gjennom forebyggende, behandlende og rehabiliterende tiltak. Pasienten går igjennom en grundig undersøkelse av sykehistorie og kliniske tester. På bakgrunn av funnene fra undersøkelsen lager fysioterapeuten et individuelt tilpasset behandlingsopplegg i samarbeid med pasienten og han/hun sine mål, behov og forventinger.

I behandlingen bruker fysioterapeuter individuelt tilpasset styrketrening og øvelsesbehandling, manuelle teknikker, manipulasjon, trykkbølgebehandling, bløtvevsbehandling, leddmobilisering med mer. Fysioterapeuter kan også gjennomføre ultralyd diagnostikk og injeksjonsbehandling hvis de har gjennomført relevant videreutdannelse.

På Høvikklinikken har alle behandlere tilgang til topp moderne treningsstudio som aktivt brukes til behandling av pasienter for best mulig utbytte. Henvisning  fra fastlege er ikke nødvendig før du kontakter fysioterapeut.

Ring oss på 67532051 eller benytt online timebestilling.